Almost over - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu Almost over - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu

Almost over

Blijf op de hoogte en volg Lea

14 April 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo iedereen,

Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en ik denk dat ik hierna misschien nog één andere blog schrijf. Ik heb nog twee weken les en dan finals week en dan ben ik alweer klaar hier. Ik heb gelukkig nog wel wat gepland voor daarna, maar daar zal ik later in mijn blog wel over vertellen.

Ik zal even vertellen wat er sinds mijn laatste blog is gebeurd. Ik heb meer internationals leren kennen. Nog een aantal meiden uit Nieuw Zeeland en een andere Lea uit Denemarken. Ik heb met hen en de Franse Léa Pasen gevierd. We deden surprises net als met Sinterklaas alleen dan met chocola in plaats van gedichten en knutselcadeau's. Dat was erg gezellig en we hebben ook nog lekker gebruncht.

Voor Spring Break ben ik dus naar huis gegaan en dat heel erg fijn. Ik miste mijn ouders toch wel en het was ook erg gezellig om mijn vrienden weer te zien en bij te kletsen. We hebben samen een leuke picknick gehad. Ik heb vooral ook erg genoten van het eten. Mijn eerste maaltijd was geweldig! Wie wist dat ik doodgewone goed gekookte aardappels zo gemist had? Ik heb ook erg veel gebakken en gekookt, aangezien ik dat hier niet echt kan doen. Ook heb ik mijn geneeskundetoets gemaakt, waarvan ik de ranking overmorgen zal ontvangen. Spannend! Daarnaast was het ook wel fijn om weer te kunnen fietsen. Wat voor mij apart was, was hoe normaal alles was. Op de een of andere manier verwacht je dat alles anders is na zo'n lange tijd. Toch wel fijn dat dat niet zo is eigenlijk.

Na Spring Break is mijn moeder meegevlogen naar DC en dat was ook heel erg gezellig. We hebben ongelofelijk veel bezocht samen en ook van de enorme variatie aan etnische restaurants hier hebben we goed gebruik gemaakt. We hebben Braziliaans, Libanees, Afgaans (niet echt mijn favoriet), Italiaans, Frans, Mexicaans en op mijn verjaardag Duits gegeten. We zijn naar meerdere musea geweest, o.a. de Portrait Gallery waar portraits van elke Amerikaanse president hangen, het International Spy Museum (erg leuk, want het is interactief en je moet een undercoverrol aannemen) en de dierentuin. Ook zijn we naar een basketbalwedstrijd op AU geweest, waar de meiden kampioen zijn geworden (en mijn moeder Clawed the Eagle eindelijk in het echt kon zien), en in het Verizon Center, waar we een spannende wedstrijd tussen de Washington Wizards en de Portland Trailblazers hebben gezien. De Wizards hebben gelukkig gewonnen. Daarnaast hebben we een bustour gedaan op een mooie zonnige dag, waarbij we de monumenten op de National Mall mooi konden zien en hebben we een gratis tour door het Capitool gemaakt. Ik vond het erg fijn dat mijn moeder er was en dat ik met haar ook mijn verjaardag kon vieren. Ik heb het weekend erna ook nog mijn verjaardag met Ataya, haar roommate Jess, Léa en Lisa gevierd door nogmaals in een Duits restaurant te eten. Dat was ook erg gezellig en Lisa had zelfs een cadeau voor me! Moonshine uit Tennessee. Voor wie niet weet wat dat is, het is een alcoholische drank die ik nu op mijn kamer moet verstoppen, aangezien de campus technisch gezien alcoholvrij is.

Het is hier eindelijk een beetje mooi weer. Vandaag was het rond de 25 graden en iedereen gaat dan naar buiten en zit op het grasveld, de Quad. Afgelopen weekend kon ik ook mooi van de zon genieten, aangezien ik naar de nationals in Virginia Beach ben geweest. Dit is een hockeytoernooi en het was erg leuk om weer te hockeyen, aangezien ik dit semester nog geen wedstrijd had gespeeld. We hebben alle wedstrijden verloren (de eerste twee zelfs heel erg, meer dan tien punten verschil), maar het was erg gezellig. Zaterdagavond zijn we dan nog naar het strand gegaan om eindelijk weer de oceaan te zien. Helaas was het water nogal koud, maar we hebben allemaal goed van ons weekend genoten. Ik heb zelfs een zonnebrand opgelopen, aangezien het zo zonnig was. Helaas is het hockeyseizoen nu dan ook over. Het is allemaal zo snel gegaan en ik kan niet geloven dat ik over iets meer dan een maand alweer naar huis vlieg en deze keer kom ik niet meer na een week terug.

Na de examens heb ik nog een mini-roadtrip gepland met Ataya. We gaan naar een paar zuidstaten. We beginnen in Memphis, Tennesse, dan gaan we naar Jackson, Mississippi, dan naar Baton Rouge en New Orleans in Louisiana en onze laatste halte is in Austin, Texas. Ik kijk er erg naar uit, aangezien het dan lekker weer is daar en ik erg benieuwd ben of er nog een groot cultuurverschil is met de noordstaten en DC.

Ik wil hiermee dan mijn blog afsluiten. Ik heb tot nu toe erg veel genoten en geleerd van mijn jaartje in de VS. Ik had van tevoren tegen mezelf gezegd dat dit het beste jaar van mijn leven moest worden. Nu weet ik dat dit irreëel is en dat je van elk jaar het beste jaar van je leven moet maken en dat ga ik ook doen.

Tot snel!

  • 16 April 2017 - 21:11

    Alexandra :

    Hallo Lea,
    Hier ist Alexandra aus Zeist, du warst vor vielen Jahren bei uns mit deiner Familie zu Besuch gewesen. Meine Mama denkt sehr oft an euch und würde gerne mit euch in Kontakt treten.
    Bitte melde dich und habe einen angenehmen Aufenthalt ♡
    Viele Liebe Grüße,
    Alexandra

  • 17 April 2017 - 09:33

    Lea Valk:

    Hallo Alexandra,

    Toll, dass du mich so gefunden hast! Meine Mutter hat auch oft noch versucht euch zu finden (ich musste da auch Facebook versuchen, aber das hatte leider nicht geklappt). Ich denke ihr könnt uns am besten erreichen über ihre Emailadresse: eewiedemann@gmail.com.

    Ich hoffe es geht euch gut!

    Liebe Grüße,

    Lea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lea

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 3173
Totaal aantal bezoekers 10324

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Tussenjaar Washington, D.C.

Landen bezocht: