Happy Holidays! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu Happy Holidays! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu

Happy Holidays!

Blijf op de hoogte en volg Lea

06 December 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo iedereen,

Volgende week is finals week en daarna is het semester alweer afgelopen! Ik heb niet voor alle vakken een examen. Voor psychologie is het laatste examen optioneel, dus dat hoef je alleen te doen als je voor een ander examen slecht gescoord hebt en dan telt het hoogste cijfer na het afleggen van het laatste examen. Ik heb gelukkig voor alle examens een hoge score gehaald, dus hoef ik dat examen niet te doen. Voor American history heb ik een take-home exam, wat betekent dat de twee essays voor het examen thuis gemaakt mogen worden. Ze moeten allebei minstens 1000 woorden hebben, dus daar moet ik nog wel even goed voor gaan zitten. Spaans en forensische wetenschappen zijn net als eerdere examens, alleen Spaans is op een zaterdagochtend, wat niet al te fijn is.

Ik ben blij dat ik DC heb gekozen als stad, want er is hier zo veel te doen en te beleven. Op 12 november was Veterans Day waarop alle veteranen herdacht worden. Dat wordt hier groots gedaan, want het leger is hier belangrijk. In DC was er een gratis concert, het Concert for Valor, waar ik natuurlijk heen moest gaan! Mijn eerste grote concert, gratis en met grote namen. Artiesten die kwamen, waren: Jessie J, Jennifer Hudson, Dave Grohl, The Zac Brown Band, The Black Keys, Carrie Underwood, Bruce Springsteen, Rihanna en Eminem. Vooral Jessie J, The Black Keys, Rihanna en Eminem vond ik erg gaaf. Tussen de optredens door deden een aantal bekende acteurs en andere bekende Amerikanen een praatje om mensen zover te krijgen donaties te doen voor organisaties die veteranen helpen. Het was een hele gave avond en er waren ongeveer 800.000 bezoekers.

En als je in DC bent, moet je een keer natuurlijk iets van de First Family te zien krijgen. Op een zondagmiddag kreeg ik te horen dat er beveiligers bij de Bender Arena, onze sporthal, te zien waren en er waren geruchten dat Obama naar de basketbalwedstrijd tussen AU en Princeton University zou komen. Dat wilde ik, net als veel andere studenten wel zien, dus ben ik naar de wedstrijd gegaan. Voordat je naar de tribune kon, moest je door beveiliging heen, zoals je die op het vliegveld ook hebt met de metaaldetectors. Het bleek helaas niet Barack te zijn, maar Michelle met haar dochters. Het was heel erg gaaf om zo dichtbij te zijn. Heb natuurlijk foto's gemaakt! AU heeft uiteindelijk helaas verloren, maar het was desondanks nog steeds een speciale avond.

Op 25 november begon dan eindelijk mijn Thanksgiving break! Ik ben met Nadia (Australië), Marcelle (Brazilië) en Judith (Nederland) naar het Shenandoah National Park gegaan. Er was sneeuw voorspeld en die kwam dan ook, helaas alleen tijdens de autorit. We verbleven in een resort, waar heel veel activiteiten werden aangeboden. We hadden het geluk dat de pistes eerder werden geopend vanwege de sneeuw, dus konden we op vrijdag skiën. Niemand van ons had natuurlijk skikleren bij zich dus zijn we gan skiën in onze spijkerbroek. Judith had nog nooit geskied dus hebben Nadia en ik het haar geleerd wat erg leuk en ook wel bijzonder was. Verder hebben we geschaatst, go-karting gedaan, films gekeken en een Thanksgiving diner gehad wat ik heb gekookt. We hebben gezegd waarvoor we dankbaar waren en we hebben de traditionele American Football Thanksgiving wedstrijd gekeken. Alleen ons eten was nit traditioneel, aangezien ik geen kalkoen eet. Op zaterdag gingen we dan naar een echte football wedstrijd van een lokale universiteit wat heel erg leuk was. De sfeer was geweldig, alleen het was nogal koud. Daarna gingen we naar de bioscoop om het derde deel van the Hunger Games te zien. Het was een erg leuke mini-vakantie, vooral omdat we een echt familiegevoel hadden wat erg fijn is omdat Thanksgiving een familievakantie is.

De maandag erna zijn we met de Abroad at AU groep naar een professionele basketbalwedstrijd tussen de Washington Wizards en Miami Heat geweest. Was leuk, maar ik moet zeggen dat ik de sfeer bij een universiteitswedstrijd toch leuker vind. De Wizards hebben trouwens wel gewonnen. De dag erna zijn we naar een ijshockeywedstrijd gegaan wat in hetzelfde stadion was als de basketbalwedstrijd, de vloer wordt elke dag aangepast voor de wedstrijden. Het waren de Washington Capitols tegen de Vancouver Camucks en Vancouver heeft helaas gewonnen. IJshockey is wel gaaf om te zien en er zijn een stuk minder pauzes dan bij basketbal of American football die nogal vermoeiend kunnen zijn. Blijkbaar was de aanvoerder van de Capitols ook de aanvoerder van het Russische team op de Olympische Spelen en is dat een ijshockeylegende, dus heb ik weer een bekend persoon gezien. (Een basketbalspeler van de Washington Wizards, Kris Humphries, is blijkbaar ook bekend, omdat hij met realityster Kim Kardashian was getrouwd)

Dan zal ik nu nog even kort vertellen wat mijn plannen zijn voor de kerstvakantie. Ik vertrek op 15 december met de bus richting Miami met Nadia, Marcelle, Leah en Marcelle's zus en een vriend van Marcelle. We stoppen in Charlotte, Atlanta en Orlando en in Miami halen we dan onze huurauto op. Dan gaat de reis verder naar Tallahassee, New Orleans (hier vieren we kerst), Dallas, Austin, Houston, Oklahoma City, Alburqurque, Flagstaff/Grand Canyon, LAs Vegas (hier vieren we oud en nieuw), Los Angeles en San Fransisco. Vanuit San Fransisco vlieg ik dan terug naar DC met Leah en van de anderen moet ik dan helaas afscheid nemen, want zij verbleven hier alleen in dit semester. En dan begint mijn nieuwe semester op 12 januari. Ik heb mijn vakken al gekozen: Abnormal Psychology, Introduction to Criminology (wat politieagenten leren, maar meer theoretisch dan forensische wetenschappen), Structure en Function of the Human Body (want ik heb me nu toch aangemeld voor geneeskunde) en het volgende niveau van Spaans.

Het wordt vast een net zo spannend, leerzaam, leuk en geweldig semester als dit semester was en ik zal dan na de vakantie weer een blog schrijven.

See you soon, merry Christmas and a happy New Year alvast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lea

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 10330

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Tussenjaar Washington, D.C.

Landen bezocht: