De eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Lea

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo iedereen,

Ik ben nu net iets meer dan een week in Washington D.C. Voordat ik hierheen kwam, ben ik eerst nog een paar dagen in Boston geweest en heb de Niagara Falls bij de grens met Canada en de Amish in Pennsylvania bezocht met m'n ouders en broertje. Op vrijdag 15 augustus kwamen we toen in D.C. aan en hebben we de campus te voet bezocht. Op zaterdag ben ik officieel ingetrokken in m'n kamer. Ik bleef nog een nachtje extra in het motel, want in mijn gebouw was het nogal leeg, aangezien er vooral tweedejaars in wonen en zij pas op de volgende woensdag zouden komen. Op zondag moest er dan toch echt afscheid genomen worden, ook al zouden mijn ouders en broertje nog anderhalve week in de VS blijven. Ik ben daarna met een groep Abroad at AU studenten en een begeleider gaan winkelen voor de kamer. Hier heb ik mijn eerste vrienden gemaakt.

Ik heb hier Rose en Ataya uit Nieuw-Zeeland, Tamara uit Denemarken en Léa en Deborah uit Frankrijk ontmoet en nog veel meer mensen uit verschillende landen. 's Avonds was er een uitje naar een restaurant in de buurt wat erg gezellig was. Toen we terugkwamen was er muziek op de Quad, het grote grasveld in het midden van de campus. Het was een evenement van Alpha Chi, een christelijke groep op de campus en hier heb ik een aantal Amerikanen ontmoet, die me meteen uitnodigden om samen een keer uit eten te gaan. De meeste Amerikanen die ik heb ontmoet nu toe zijn heel erg aardig en geïnteresseerd in waar je vandaan komt, wat erg fijn is om een gesprek aan te gaan. Ik durf nu al meer op vreemden af te stappen en gewoon een praatje met ze te maken.

Op maandag ben ik met Rose, Tamara en Ataya naar Georgetown gegaan, wat een hele gezellige buurt is in D.C. 's Middags was er een soort van bingo waardoor we nog meer internationale mensen leerden kennen. Er zijn hier redelijk veel Zuid-Koreanen, Japanners en Duitsers. Ik heb hierdoor nog een Nederlands meisje, Alisha, en een meisje uit Libanon, Nadine, ontmoet.

Dinsdag en woensdag waren de saaiere dagen, aangezien we lange praatjes kregen over immigratie en hoe het werkt in een Amerikaans klaslokaal. Ze zijn hier super streng met plagiaat trouwens. Woensdagavond was er een komedieshow die echt heel erg grappig was. Ze deden alles door middel van improvisatie wat best wel knap was.

Donderdag was Snapshot D.C. waarbij we een soort van speurtocht moesten doen in een bepaald deel van de stad. Ik moest naar Dupont Circle. Hier zijn veel restaurants, café's en de ambassades. Blijkbaar kun je tijdens Halloween langs de ambassades gaan en snoep krijgen uit elk land. Kan ik weer drop eten :)

Vrijdag heb ik vrijwilligerswerk in een gaarkeuken gedaan wat erg gezellig was. We kregen zelfs gratis lunch. 's Avonds was er een honkbalwedstrijd tussen de Washington Nationals en de San Fransisco Giants. Honkbal is best wel saai om naar te kijken, zeker omdat het 3 tot 3,5 uur kan duren. Wat heel erg opvalt, is dat bij elk sportevenement het volkslied wordt gezongen en het leger wordt bedankt. Daarna zijn we naar een fraternity party gegaan, zoals je in de films ziet. Fraternities zijn studentenverenigingen voor jongens die vaak feesten geven. De vrouwelijke variant is sorority. Ik had al meerdere verhalen gehoord dat het vies en druk was, maar dit feest viel heel erg mee en wij als internationale studenten waren heel erg enthousiast dat we konden drinken uit de rode bekers.

Vandaag ben ik naar een voetbalwedstrijd gegaan van het universiteitsteam, waarbij weer het volkslied werd gezongen. Daarna heb ik eindelijk mijn kamergenote ontmoet. Ze is heel erg aardig denk ik, dus ik zal dit jaar vast wel doorstaan, ook al is het nog steeds heel erg vreemd om met een vreemde in dezelfde kamer te slapen.

Dit was het tot nu toe. Hopelijk heb ik genoeg tijd om over een maand weer een blog te schrijven.

Lea

  • 26 Augustus 2014 - 22:51

    Johan En Annemarie:

    Twee leuke verslagen gelezen van Lea in Amerika. De eerste indruk is zeker positief, behalve dan die saaie honkbalwedstrijd.
    We blijven je volgen en wensen je een goede tijd toe.

    Groeten van Johan en Annemarie

  • 04 September 2014 - 19:39

    Maartje:

    Hoi Lea,

    Goed om te horen dat je het leuk hebt ;). Haha, het lijkt mij ook wel leuk om op fraternity party uit rode bekers te drinken.

    Liefs Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lea

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 10327

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Tussenjaar Washington, D.C.

Landen bezocht: