Voorbereid op reis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu Voorbereid op reis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lea Valk - WaarBenJij.nu

Voorbereid op reis

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Lea

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo iedereen,

mijn eerste verslag van mijn eerste grote avontuur. Ik zal hierin vertellen hoe het allemaal zo ver gekomen is, want over twee weken vertrek ik al. Ik vind het natuurlijk heel erg gaaf dat ik naar Amerika mag gaan, maar de zenuwen beginnen toch ook wel te komen (waar ben je aan begonnen?). Maar goed, nu eerst even een paar namen die vaker voor zullen komen.

Fulbright: het hele avontuur had natuurlijk nooit kunnen beginnen als ik niet met Esther naar het Fulbright Centre in Amsterdam was gegaan. Ik wilde al heel graag naar Amerika en deze organisatie kon mij daar heel goed bij helpen. Ik ben na een informatiebijeenkomst begonnen met me aan te melden voor het Campus Scholarship Programme (deelnemers worden CSP'ers genoemd). Hiervoor moest heel veel papierwerk geleverd worden en moest ik zenuwslopend een soort van sollicitatiegesprek voeren, waarna ik even dacht dat ik niet aangenomen zou worden. Maar dat kwam allemaal goed en toen mocht ik vier universiteiten kiezen uit een lijstje van tien die Maartje Meijers (programmamedewerkster) mij leverde. Ik heb toen gekozen voor American University in Washington, D.C., Colorado State University in Colorado natuurlijk, Lewis & Clark College in Portland (Oregon) en College of Wooster in Ohio. Ik had toen het geluk om bij allemaal aangenomen te worden wat eigenlijk alleen maar meer keuzestress opleverde. Na lang wikken en wegen is het toen American University (AU) geworden.

American University (AU): voor de universiteit moest dan nog meer papierwerk ingevuld en opgestuurd worden. Ik ben nu een Abroad at AU student en mag voor één jaar voor een gereduceerd tarief daar studeren, net als een andere CSP'er Lucas. Per semester kies je meestal vier vakken aangezien je twaalf credits moet halen en je per vak er meestal drie krijgt (voor talen vier). Ik heb nu gekozen voor Spaans, Amerikaanse geschiedenis, psychologie en antropologie. Ik sta nog op de wachtlijst voor een scheikundige class die met forensische wetenschappen te maken heeft. In de eerste week mag je nog wisselen van vakken dus ik hoop dat ik daar nog terechtkom. En anders kan ik het altijd nog het tweede semester proberen.

Lisa: ik heb me aangemeld voor het AU Buddy programme en Lisa is mijn aangewezen buddy. Dit is een programma voor de Abroad at AU studenten die allemaal internationaal zijn. Je wordt gekoppeld aan een Amerikaanse ouderejaars die zelf in het buitenland geweest is voor een langere tijd en die dus weet hoe het is om in een andere cultuur, ver weg van huis, te studeren. Ik hoop dat ik haar in de orientation week (introductieweek) kan ontmoeten.

Zaida: aangezien ik nog geen 21 ben, heeft de universiteit het liefst dat ik op de campus woon. En daarbij hoort natuurlijk dat je een roommate krijgt (tenzij je de duurste kamer neemt, waarbij je in je eentje woont). Zaida is dus mijn roommate en ik hoop dat we het goed kunnen vinden, aangezien we toch langere tijd in een redelijk kleine kamer samen moeten wonen. Ik heb nog geen contact met haar gehad, maar ik hoop dat dat snel komt.

Nu moet ik alleen nog beslissen wat ik allemaal meeneem, wat een enorme klus wordt. Washington is in de zomer heel erg warm, maar in de winter kan er wel een meter sneeuw vallen. Hoeveel kleren neem je dan mee?

Dit was het in ieder geval voorlopig en ik hoop dat ik ongeveer elke maand een nieuw verslag kan schrijven. Ik heb al gezien dat dat erg lastig kan zijn bij blogs van andere CSP'ers.

Ik hoop dat het een leuke tijd wordt en dat ook alle anderen die nu weg gaan om te studeren dat zullen hebben.

Lea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lea

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 10331

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Tussenjaar Washington, D.C.

Landen bezocht: